Umożliwiamy dzieciom odkrywanie własnych możliwości, poprzez różnorodne  działania w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju. Przygotowujemy do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji.

Celem wychowania i nauczania jest:

  • wspieranie całościowego rozwoju dziecka,
  • kształtowanie umiejętności samoobsługowych i społecznych,
  • kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych,
  • wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności ruchowej.

W zerówce zajęcia odbywają się w małych grupach. Podczas zajęć panują przyjazne i bezpieczne warunki do edukacji. Program nauczania dostosowany jest do możliwości i potrzeb każdego dziecka. Zajęcia obejmują rozwój umiejętności poznawczych, motorycznych, społecznych oraz zainteresowań dzieci. Realizowane są różnego rodzaju programy edukacyjne oraz innowacje pedagogiczne. Panuje stały rytm dnia. W pracy z dzieckiem stosowana jest komunikacja alternatywna AAC, bazujemy na programie Mówik. Dzieci uczęszczające do zerówki objęte są zajęciami Wczesnego Wspomagania Rozwoju oraz programem Za życiem. Uczniowie zerówki aktywnie uczestniczą  w życiu szkoły, angażują się w konkursy, na miarę swoich możliwości, obchody świąt i dni nietypowych. Chętnie biorą udział w warsztatach kulinarnych, przyrodniczych, sensorycznych, wycieczkach.


Edukacja w szkole podstawowej to podstawa wykształcenia. Wprowadzamy naszych uczniów w świat wiedzy i przygotowujemy do wypełniania obowiązków ucznia, wdrażamy do  samodzielnego działania, zdobywania w miarę możliwości każdego z nich, nowych umiejętności i wiedzy. Wspieramy w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji.

Kształcenie w szkole podstawowej odbywa się w dwóch etapach:

I etap edukacyjny to kształcenie zintegrowane – klasy I-III (edukacja wczesnoszkolna)
Celem nauczania i wychowania w edukacji wczesnoszkolnej jest:

  • wspieranie całościowego rozwoju dziecka: fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego,
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie w codziennych sytuacjach życiowych,
  • tworzenie warunków umożliwiających eksperymentowanie, zabawę i nabywanie nowych doświadczeń,
  • umożliwienie dziecku odkrywania własnych możliwości.

II  etap edukacyjny to kształcenie przedmiotowe- klasy IV-VIII
Celem nauczania i wychowania w klasach IV-VIII jest:

  • wszechstronny rozwój ucznia we wszystkich sferach funkcjonowania-(biologicznej, poznawczej, emocjonalnej, społecznej),
  • wprowadzenie w świat wartości, wskazanie właściwych wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych,
  • rozwijanie samodzielności i odpowiedzialności za swoje działania,
  • kształtowanie postaw prozdrowotnych, wdrażanie uczniów do zachowań bezpiecznych dla zdrowia własnego i innych, propagowanie  aktywności fizycznej i prawidłowego odżywiania się.

Nasza szkoła to miejsce, w którym każdy uczeń może się czuć zaakceptowany. Uczniowie w szkole przede wszystkim uczą się samodzielności i zaradności życiowej oraz zdobywają wiedzę i umiejętności potrzebne w życiu. Nauka przebiega w miłej i przyjaznej atmosferze z dbałością o bezpieczeństwo każdego ucznia, w nowocześnie wyposażonych salach. Z zapewnieniem bezpiecznego dowozu uczniów do szkoły i opieką w szkolnej świetlicy. W szkole funkcjonują mało liczne klasy (od 2 do 8 osób), które tworzone są w zależności od poziomu funkcjonowania dziecka oraz umożliwiają indywidualizację procesu kształcenia i wychowania oraz jego wsparcie w różnych sytuacjach. 
Działania edukacyjne ukierunkowane są na zaspokajanie specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz dostosowane  do indywidualnych możliwości psychofizycznych każdego ucznia. W pracy z dzieckiem ważne jest jego indywidualne tempo rozwoju, kompetencje komunikacyjne, zainteresowania, uzdolnienia i mocne strony. Metody i formy pracy dostosowane są do indywidualnych potrzeb i możliwości i zawarte  w Indywidualnych Programach Edukacyjno – Terapeutycznych ( IPET) opracowywanych  dla każdego ucznia.


W szkole poza zajęciami obowiązkowymi, wynikającymi z planów nauczania, z uczniami prowadzone są specjalistyczne zajęcia indywidualne tj.: terapia logopedyczna, pedagogiczna, psychologiczna, Integracja Sensoryczna, gimnastyka korekcyjna, fizjoterapia, terapia ręki, terapia EEG Biofeedback oraz  grupowe: Trening Umiejętności Społecznych(TUS), zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne i wiele innych.

Uczniowie uczęszczają na różnorodne zajęcia sportowe, biorą udział w wielu  projektach edukacyjnych, konkursach, wycieczkach, zawodach sportowych, apelach, przeglądach, uroczystościach szkolnych oraz pozaszkolnych, zdobywają nagrody w konkursach i turniejach. Realizują i rozwijają swoje umiejętności i pasje w szkolnych kołach zainteresowań. 


Nauka  w szkole podstawowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi i z autyzmem kończy się egzaminem w klasie VIII, który umożliwia kontynuowanie nauki  w Branżowej Szkole I Stopnia.

Przejdź do treści