W naszej placówce od 2005/2006 realizowany jest program wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia jego niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w diagnozie i terapii małego dziecka, jesteśmy przygotowani do pracy terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym, a także posiadamy kwalifikacje do pracy z małym dzieckiem w wieku 0-3 lat. 

Współpracujemy z rodziną dziecka, przedszkolem oraz innymi placówkami i instytucjami zajmującymi się dzieckiem (w celu zapewnienia spójności wszystkich oddziaływań wspomagających rozwój dziecka). Ponadto systematycznie podnosimy swoje kwalifikacje uczestnicząc w konferencjach naukowych, szkoleniach oraz studiach podyplomowych.


Przede wszystkim na pobudzaniu psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia przez nie nauki w szkole. Zakres tego oddziaływania może być bardzo różny, w zależności od zdiagnozowanych przez specjalistów deficytów rozwojowych. Może ono obejmować:

  • usprawnianie ruchowe oraz integrację sensoryczną;
  • rozwijanie mowy i komunikacji;
  • usprawnianie funkcjonowania poznawczego poprzez  ćwiczenia koncentracji uwagi, myślenia oraz pamięci;
  • pomoc w opanowaniu elementarnych umiejętności niezbędnych do nauki czytania, pisania i liczenia;
  • trening samoobsługi i funkcjonowania społecznego w grupie;
  • specjalistyczne wsparcie dla rodziny dziecka.

Dla każdego dziecka sporządzamy indywidualny program terapeutyczny, systematycznie oceniamy czynione postępy starając się przy tym likwidować napotkane bariery i trudności jak również dokonujemy oceny skuteczności naszych oddziaływań.


Każde dziecko wymagające wsparcia rozwoju do czasu podjęcia przez nie nauki w szkole podstawowej może bezpłatnie korzystać z terapii w ramach wczesnego wspomagania.



  • Oferujemy bezpłatne zajęcia terapeutyczne w wymiarze do 2 godzin w tygodniu (do 8 godzin w miesiącu).
  • Rodzice mogą być obecni podczas zajęć, otrzymują wskazówki do kontynuowania pracy z dzieckiem w domu a także są objęci niezbędnym wsparciem i pomocą 
    w rozwiązywaniu sytuacji trudnych.
  • Zajęcia prowadzone są indywidualnie z dzieckiem i jego rodziną.
  • Nauczyciele terapeuci stosują w pracy z dziećmi różnorodne metody, które są dla dziecka atrakcyjne, wykorzystując zabawę jako naturalną formę jego aktywności.
  • Gabinety specjalistyczne są wyposażone w nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczne.

Zajęcia z dziećmi prowadzone są przez specjalistów z różnych dziedzin, przygotowanych do pracy z małymi dziećmi. Dzieci zgodnie z potrzebami i wytycznymi zawartymi w opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju mogą korzystać z zajęć logopedycznych, psychologicznych, pedagogicznych, integracji sensorycznej oraz fizjoterapii. W skład  naszego zespołu terapeutyczno – edukacyjnego wchodzą:

mgr Jolanta Saja
fizjoterapia, SI

mgr Małgorzata Czerepak
fizjoterapia

mgr Anna Rak
terapia pedagogiczna

mgr Andrzej Nadziałek
terapia pedagogiczna, SI

mgr Katarzyna Stachyra-Koper
terapia psychologiczna, SI

mgr Jolanta Pietrzyk
terapia pedagogiczna, SI

mgr Joanna Olech
terapia logopedyczna

mgr Agata Golik
terapia logopedyczna


Należy udać się do poradni psychologiczno-pedagogicznej i na podstawie zaświadczenia lekarskiego (lekarz specjalista: psychiatra, neurolog dziecięcy specjalista rehabilitacji medycznej,) złożyć wniosek o wydanie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Następnie rodzic składa w naszej placówce wniosek o zorganizowanie zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.

Opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju:

  • Badanie w poradni odbywa się na pisemny wniosek rodziców lub opiekunów prawnych.
  • Pomoc, którą zapewniają poradnie publiczne jest dobrowolna i nieodpłatna.
  • W poradni psychologiczno-pedagogicznej specjaliści dokonują  obserwacji i diagnozują dziecko pod kątem jego rozwoju psychomotorycznego oraz przeprowadzają szczegółową diagnozę funkcjonalną.
  • Na podstawie wyników  tych badań poradnia wydaje stosowną opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Przejdź do treści