1.Kształcenie w szkole przysposabiającej do pracy pozwala uczniowi nabyć i doskonalić umiejętności związane z prowadzeniem gospodarstwa domowego. Uczniowie uczęszczający do szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy mają również możliwość zdobycia podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu plecionkarstwa.
2.Sylwetka absolwenta – absolwent szkoły przysposabiającej do pracy jest przygotowany, w miarę swoich możliwości, do wykonywania zadań w zakresie: planowania budżetu domowego, rozporządzania środkami pieniężnymi według założeń budżetu, sporządzania i serwowania posiłków, przygotowania i nakrywania stołu na różne okazje, hodowli i pielęgnacji roślin polnych i ogrodowych oraz terenów zielonych, konserwacji narzędzi ogrodniczych, wykonywania prac porządkowych , w tym z wykorzystaniem środków czyszczących , prawidłowej obsługi sprzętu AGD i RTV, wykonywania elementów dekoracyjnych w ramach szeroko rozumianego rękodzieła. Absolwent powinien być świadomy swojej niepełnosprawności, wynikających z niej ograniczeń dotyczących możliwości zatrudnienia. Jednocześnie powinien posiadać wiedzę na temat praw mu przysługujących , związanych z pozyskiwaniem świadczeń socjalno-rentowych. Uczeń, który ukończył szkołę, jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym. Posiada podstawową wiedzę ogólną, którą, w miarę swoich możliwości, będzie wykorzystywać w sytuacjach życia codziennego, a to umożliwi mu samodzielne funkcjonowanie w życiu dorosłym.
3.Miejsca zatrudnienia – absolwent szkoły przysposabiającej do pracy jest przygotowany do uczestnictwa w warsztatach terapii zajęciowej, do pracy w spółdzielni socjalnej lub na otwartym rynku pracy na odpowiednio przygotowanym stanowisku pracy.
4.Baza dydaktyczna i warunki kształcenia – zajęcia przysposobienia do pracy odbywają się w pracowni gastronomicznej z pełnym wyposażeniem kuchennym, w szklarni, na działkach rabatowych, warzywnych, w sadach, w parku, na plantacji wikliny, w pracowni rękodzieła.
Uczniowie realizują podstawę programową w ramach Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych, opracowanych w oparciu o indywidualne możliwości i potrzeby uczniów.